της Νικολέτας Τασσοπούλου

28/03/2019 – 02/04/2019

Πετώντας πάνω από τις Άλπεις.

Μια απλή μέρα κυλούσε στο σχολείο ώσπου εκεί που καθόμασταν όλοι στις τάξεις μας και παρακολουθούσαμε το μάθημα ακούγεται ένας χτύπος στην πόρτα, ήταν ο Διευθυντής. Ζήτησε λίγα λεπτά από τον καθηγητή μας για να μας ανακοινώσει κάτι σχετικό με τις δηλώσεις που κρατούσε. Εμείς σκεφτήκαμε πως θα είναι κάποιου είδος εκπαιδευτική εκδρομή όπως όλες οι άλλες. Όμως όχι! Ήταν μία πενθήμερη εκδρομή στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Γαλλία – Ελβετία – Γερμανία!

Και κάπως έτσι ξαφνικά όλοι αρχίσαμε να χαμογελάμε και να κάνουμε σκέψεις για τον προορισμό αλλά και για τις αξέχαστες στιγμές που θα ζούσαμε. Οι μέρες περνούσαν οι διαδικασίες για την εκδρομή προχωρούσαν, ώσπου έφτασε η μέρα της αναχώρησης! Έτσι λοιπόν ετοιμαστήκαμε, φτιάξαμε βαλίτσες και περιμέναμε με ανυπομονησία την ώρα της αναχώρησης από το σχολείο προς το αεροδρόμιο…

Ημέρα 1

Καθώς φτάσαμε στο αεροδρόμιο κάναμε check in και προχωρήσαμε προς την πύλη που θα μας οδηγούσε προς το αεροπλάνο που θα μας μετέφερε στην Ελβετία. Ήταν ένα όμορφο και ξεκούραστο ταξίδι με πολύ ξεχωριστή θέα από τα 36.000 πόδια ύψος!

Μετά από λίγες ώρες φτάσαμε στην Ελβετία! Εκεί μας περίμενε ο οδηγός που θα μας μετέφερε από χώρα σε χώρα. Ο πρώτος προορισμός μας ήταν οι καταρράκτες του Ρήνου. Ένα πολύ όμορφο μέρος με πολλούς τουρίστες όπου θαύμαζαν την ομορφιά της φύσης.

Μετά αναχωρήσαμε προς την Βασιλεία και έπειτα πήραμε το δρόμο προς το Στρασβούργο.

Καταρράκτες Ρήνου. Schaffhausen, Ελβετία.
Ο Ρήνος στη Βασιλεία.

Λίγες ώρες αργότερα πήγαμε για φαγητό και κάναμε έναν περίπατο στην παλιά πόλη του Στρασβούργου.

Ημέρα 2

Στην πλατεία μπροστά από το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Την επόμενη ημέρα ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί και αναχωρήσαμε για το Συμβούλιο της Ευρώπης όπου εκεί παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα και μάθαμε αρκετές νέες πληροφορίες σχετικά με τις αρμοδιότητες που έχει το συμβούλιο αλλά και πολλά άλλα.

Συμβούλιο της Ευρώπης.

Η κωμόπολη Schirmeck, όπου βρίσκεται το Μνημείο Αλσατίας-Μοζέλα.

Στη συνέχεια πήγαμε ξανά στην πόλη και επισκεφτήκαμε τον Καθεδρικό Ναό και μετά αναχωρήσαμε για το Μνημείο της Αλσατίας – Μοζέλα (Mémorial de l’ Alsace-Moselle)  https://www.memorial-alsace-moselle.com/en

Μνημείο Αλσατίας-Μοζέλα.
Η Γέφυρα πάνω από το Ρήνο που ενώνει την πόλη Κελ (Kehl) της Γερμανίας με το Στρασβούργο (Γαλλία).

Ημέρα 3

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι IMG_5759-571x1280-457x1024.jpg
Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι 20190330_123119a-615x1024.jpg
HdA. Τηλεσκόπια περασμένων εποχών.
Klaus Tschira Auditorium, HDA, Χαϊδελβέργη.

Το πρωινό της τρίτης ημέρας αναχωρήσαμε για Χαϊδελβέργη όπου εκεί επισκεφτήκαμε το «Σπίτι της αστρονομίας» του Ινστιτούτου Max Planck και του Πανεπιστημίου της πόλης. Έπειτα κάναμε περιήγηση στην πόλη και μετά από λίγες ώρες, το βράδυ, επιστρέψαμε στο Στρασβούργο.

Ποταμός Neckar, Χαϊδελβέργη.

Ημέρα 4

Την τέταρτη ημέρα περάσαμε τον ποταμό Ρήνο, που αποτελεί το φυσικό σύνορο της Γαλλίας με τη Γερμανία δύο φορές, μία προς τα ανατολικά και μία προς τα δυτικά κατά την επιστροφή. Πήγαμε στο Φράιμπουργκ της Γερμανίας και στο Κολμάρ της Γαλλίας όπου κάναμε περίπατο στις πόλεις και είδαμε αρκετά αξιοθέατα. Στο Κολμάρ επισκεφτήκαμε το μουσείο Frédéric Auguste Bartholdi ( https://www.musee-bartholdi.fr/ ).

Ημέρα 5

Η τελευταία μέρα κιόλας είχε φτάσει. Παρόλα αυτά η ενέργεια μας και η διάθεση μας ήταν όσο καλή όσο στην αρχή. Αναχωρήσαμε για το Ευρωκοινοβούλιο όπου εκεί παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα και μετά επισκεφτήκαμε την μεγαλύτερη πόλη της Ελβετίας, τη Ζυρίχη. Μετά… ξανά στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης για την επιστροφή μας πίσω στην Ελλάδα.

Αυτές οι πέντε μέρες θα μας μείνουν αξέχαστες και αναλλοίωτες στη μνήμη μας όσος χρόνος και να περάσει. Ήταν μια εμπειρία ζωής, μια ευκαιρία που δύσκολα θα έχουμε στο μέλλον. Γνωρίσαμε καινούργια μέρη, νέες κουλτούρες, ανθρώπους αλλά και κάναμε νέους φίλους. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι γνωριστήκαμε καλύτερα και περάσαμε χρόνο μαζί!

Ζυρίχη.
Münsterbrücke, Ζυρίχη, παλιά πόλη.

Το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής εκδρομής: http://2lyk-n-ionias.att.sch.gr/wp-content/uploads/2019/03//Πρόγραμμα-Εκπαιδευτικής-Eκδρομής-ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ-ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ-ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ-ΤΗΣ-ΕΥΡΩΠΗΣ_2ο-ΓεΛ-Ν-Ιωνίας.pdf

Φωτογραφίες: Συντακτική ομάδα Εκτός Προγράμματος - 2ου ΓεΛ Νέας Ιωνίας.
Πέντε ημέρες μια αξέχαστη εμπειρία