ΟΡΓΑΝΩΣΗ της ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Φοίτηση, εγγραφές, μετεγγραφές, απουσίες, κ.ά.
Υ.Α. 10645/ΓΔ4, ΦΕΚ 120τ.β΄/23-01-2018.

Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής 2ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας

Α.  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

  1. Οι μαθητές κατά την πρωινή προσέλευση στο Σχολείο παραμένουν στο προαύλιο μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι. Πριν από την προσευχή κανείς μαθητής δεν εισέρχεται στις αίθουσες του σχολείου.
  2.  Κατά την πρωινή συγκέντρωση και προσευχή, οι μαθητές προσέρχονται στις καθορισμένες θέσεις τους, τηρούν κόσμια και αξιοπρεπή στάση και επιδεικνύουν τον προσήκοντα σεβασμό.
  3. Μετά την  πρωινή συγκέντρωση οι μαθητές μεταβαίνουν στις τάξεις τους και περιμένουν ήσυχα τους διδάσκοντες. Οι θέσεις των μαθητών στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται από την αρχή του διδακτικού έτους από τους ίδιους τους μαθητές σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται για λόγους παιδαγωγικούς με τη συναίνεση του υπεύθυνου καθηγητή.
  4. Μαθητής που προσέρχεται καθυστερημένος μετά την έναρξη του μαθήματος και την είσοδο του καθηγητή στην αίθουσα, θεωρείται απών και του καταχωρείται απουσία. Μπορεί όμως να γίνει δεκτός στην αίθουσα, για να παρακολουθήσει το μάθημα κατά την κρίση του διδάσκοντος.
  5. Οι μαθητές που προσέρχονται στο Σχολείο παρακολουθούν όλο το διδακτικό ωράριο. Εάν για οποιονδήποτε λόγο πρέπει να λείψουν, τους χορηγείται άδεια μόνο από το Διευθυντή ή το νόμιμο αναπληρωτή του, μετά από επικοινωνία με τους κηδεμόνες τους. Οι απουσίες αυτές καταχωρίζονται και προσμετρώνται.
  6. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών από την αίθουσα παρά μόνο σε περίπτωση απόλυτης ανάγκης και μετά από άδεια του διδάσκοντος.
  7. Όλοι, διδάσκοντες και διδασκόμενοι, συμβάλλουν στη διαδικασία της μάθησης, για την ομαλή λειτουργία της οποίας είναι όλοι υπεύθυνοι και το συντονισμό της αναλαμβάνει ο διδάσκων. Πρέπει λοιπόν να αποφεύγονται άσκοπες διακοπές ή συμπεριφορές που μπορεί να προσβάλουν τους συμμετέχοντες ή να ανακόψουν τη διαδικασία. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής απομακρυνθεί από την αίθουσα, πηγαίνει στο γραφείο της Διεύθυνσης του Σχολείου όπου του ανατίθεται απασχόληση.
  8. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές που βρίσκονται έξω από τις αίθουσες, για κάποιες άλλες δραστηριότητες, φροντίζουν να μην παρενοχλούν με τις δραστηριότητές τους όσους κάνουν μάθημα.
  9. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στις αίθουσες διδασκαλίας δεν παραμένουν μαθητές. Η παραμονή στην αίθουσα διδασκαλίας επιτρέπεται μόνο για λόγους υγείας και μετά από άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή ή της  Διεύθυνσης του Σχολείου. Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν στους στεγασμένους χώρους του προαυλίου.
  10. Λόγοι ασφάλειας (πρόληψη ατυχημάτων) επιβάλλουν την άμεση διακοπή των παιχνιδιών (βόλεϊ, μπάσκετ, ….) στα διαλείμματα.
  11. Οι μαθητές στους οποίους ανατίθενται ειδικά καθήκοντα (απουσιολόγου, επιμελητή) τα εκτελούν με ευσυνειδησία και οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
  12. Δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας, η έξοδος των μαθητών από το προαύλιο του Σχολείου κατά τη διάρκεια του Διδακτικού Ωραρίου χωρίς την άδεια του Διευθυντή ή του νόμιμου ανα­πληρωτή του.
  13. Το Σχολείο οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες των μαθητών όχι μόνο για την επίδοσή τους αλλά και για τη συμπεριφορά τους. Για αυτόν το λόγο τους ειδοποιεί  για τη σοβαρότητα και συχνότητα των παραπτωμάτων τους.

 Β. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

  1. Δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας, σε οποιοδήποτε εξωσχολικό πρόσωπο η είσοδος στο χώρο του  Σχολείου, εκτός από τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών ή πολιτών που απευθύνονται στη Διεύθυνση. Κατά συνέπεια, η συνάντηση μαθητή με τέτοια πρόσωπα στο χώρο του Σχολείου αποτελεί παράπτωμα.
  2. Οι μαθητές έχουν χρέος να αποφεύγουν τις ακρότητες στην εμφάνιση- αμφίεσή τους μέσα στο Σχολείο (ντύσιμο, κοσμήματα κλπ).
  3. Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα στους χώρους του Σχολείου. (Υπουργική Απόφαση για το κάπνισμα)
  4. Διδάσκοντες και μαθητές συναισθάνονται το χρέος τους να σέβονται και να φροντίζουν το περιβάλλον και να προστατεύουν την περιουσία του Σχολείου που ανήκει σε όλους. Η οποιαδήποτε λοιπόν φθορά πρέπει να αποκαθίσταται από τον υπαίτιο, διαφορετικά λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα.
  5. Τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και καθηγητών πρέπει να διακρίνει ο αλληλοσεβασμός και η αλληλοκατανόηση σε πλαίσιο κοσμιότητας και ευγένειας. Όπως είναι εύλογο μια τέτοια στάση δεν επιτρέπει χειροδικίες, απρεπείς αστεϊσμούς και γενικότερα προσβλητική ή υβριστική ή άλλη ανάρμοστη συμπεριφορά.
  6. Καλό είναι οι μαθητές να μη φέρουν μαζί τους αντικείμενα μεγάλης αξίας, καθώς το Σχολείο δεν αναλαμβάνει την ευθύνη σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.
  7. Δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων καθώς και ηλεκτρονικών συσκευών κατά τη διάρκεια του Ωρολογίου Προγράμματος.(Υπουργική Απόφαση για τα κινητά )

Γ. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

  1. Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν  στις εκδηλώσεις του Σχολείου (εορτές, παρελάσεις κ.λ.π.) και να παρίστανται στις ενημερωτικές ή άλλες συγκεντρώσεις με καλή προαίρεση  και πνεύμα συνεργασίας.
  2. Οι μαθητές που συμμετέχουν σε περίπατο, εκπαιδευτική επίσκεψη ή εκδρομή του Σχολείου τελούν υπό τη διαρκή εποπτεία των συνοδών καθηγητών οι οποίοι φέρουν από το νόμο αυξημένη ευθύνη. Κατά συνέπεια, και οι μαθητές στις περιπτώσεις αυτές έχουν ιδιαίτερη ευθύνη για τη συμπεριφο­ρά τους, την προσωπική τους ασφάλεια καθώς και την ασφάλεια των συμμαθητών τους.
  3. Το Σχολείο δεν έχει καμία συμμετοχή και δεν φέρει καμιά ευθύνη για κάθε εξωσχολική εκδήλωση ομάδας μαθητών Τμήματος ή Τάξης.